RETUR OG REKLAMASJON

Det er lov å ombestemme seg! Vi hjelper deg selvsagt med returer, reklamasjoner og feil ved din bestilling. Du har rett til å angre kjøpet ditt i 14 dager uten at du trenger å oppgi noen grunn. Husk at varene må leveres til oss i samme stand som de ble levert til deg. 

Retur av varer

Du har rett til å angre kjøpet ditt i 14 dager etter at du har mottatt varene, uten å oppgi årsaken til returen. Har du mottatt bestillingen din i flere leveranser, begynner de 14 dagene å løpe fra den dagen du fikk den siste varen i fysisk besittelse. 

For å sende en bestilling i retur til oss må du laste ned returskjemaet, print ut, fyll ut og legg i pakken.

Hvordan sender jeg noe i retur?

  1. Du kan enkelt sende varen i retur ved å bruke denne returlinken: Last ned returetikett her.
  1. Fyll inn informasjonen din og velg «fullfør bestilling»
  2. Du får da en etikett til å feste på pakken din. Du kan skrive ut returetiketten på alle Postnord sine innleveringssteder ved å scanne QR-koden.

Du kan også selv skrive ut returetiketten på forhånd, dersom du ønsker det.

  1. Ta så med deg returpakken til et av Postnord sine innleveringssteder. Ta godt vare på kvitteringen din til vi har ferdig behandlet din retur. Dersom pakken ved et uhell skulle forsvinne i posten, trenger vi denne for å kunne gjennomføre returen. 
Sørg for at pakken du returnerer er i best mulig stand

Når du skal returnere eller bytte skal varen være ubrukt og returneres i en uskadd original forpakning. Samtlige lapper og manualer skal sendes med. Du som kunde står ansvarlig for at pakken blir returnert i samme stand som du mottok den i.

Dersom det er skader på pakken eller mangler i pakken som bruksanvisning, deler eller annet, kan det medføre et gebyr som følge av tap i verdi eller så godkjenner vi ikke returen.

Dersom du ønsker pakken tilsendt igjen kreves det betaling for frakt.

Varer som ikke kan returneres

Om varen er brukt, originalemballasjen er skadet eller mangler medfølgende lapper, bruksanvisninger, manualer etc. godkjennes ikke returen og hvis du ønsker pakken tilsendt igjen til deg må frakt betales.

 

Merk retur med ordrenummer som du har mottatt i ordrebekreftelsen på e-post.

Varene skal returneres til oss i originalemballasje og i samme stand som de ble levert til deg.

Retur sendes til adresse:

Outlet Service AS

Kongleveien 7

3055 Krokstadelva

I tillegg må du informere oss om returen på e-post: post@varekompaniet.no